onsdag den 16. marts 2011

Holstebro Bymarathon for tredje gang


Årets første halvmarathon, og det første rigtige løb efter min skade var Holstebro Bymarathon. Det var tredje gang i træk, jeg løb i Holstebro, og jeg omtaler det fortsat som Danmarks bedste motionsløb. Jeg har simpelthen aldrig deltaget i andre løb, der er så godt organiserede og afvikles i en så god atmosfære.
Når man kommer til Holstebro, er der masser af P-pladser på samme parkeringsplads, som løbet starter. 50 meters gang til afhentning af løbsnummer, 100 meter til nærmeste omklædningsmulighed og bagageopbevaring i startområdet. Læg dertil god forplejning undervejs og efter løbet og lutter smilende, opmuntrende frivillige på en afvekslende rute, så kan det bare ikke gøres bedre.
I modsætning til de to seneste år var vejret smukt denne gang, og vi løb kun seks kilometer på sne. Ikke dårligt.

Ude på ruten havde jeg en god dag, hvor foden holdt hjem, hvilket var succeskriteriet.1:51:34 blev sluttiden, og det var jeg rigeligt tilfreds med. Faktisk min bedste Holstebro-tid, men altså også under de klart bedste vejrforhold.
Jeg løb med masser af overskud og havde en fornemmelse af at være klar til at sætte ny PR snart (og det gjorde jeg så)
Vi ses i Holstebro i 2012!

Captain Slow (i rødt) løber igennem Nørreport Centret

Ingen kommentarer: