mandag den 10. august 2009

Løbesko til halv pris



Jeg ved ikke, hvad der sker med priserne på løbesko i Danmark, men de er høje, og alle butikkerne er tilsyneladende enige om at holde dem deroppe.
Mine foretrukne sko, Asics Gel Kayano 15 koster således 1.600 kr. hvor end jeg vender mig hen, med mindre jeg rammer udsalget, hvor de typisk sættes ned til omkring 1.100 kr., hvilket fortsat er latterligt dyrt.

Latterligt dyrt hvis man sammenligner med udenlandske priser altså. Jeg er så heldig at rejse en del på grund af mit arbejde, og derfor kunne jeg i januar i år købe et par Kayano 15 til 600 kr. – og det var ikke på udsalg!

Faktisk var det en special edition af skoene: en New York City Marathon-udgave med billeder fra løbet trykt på skoene og en indlægssål, der viser marathonruten.
Rent lir naturligvis, men jeg føler mig nu lidt cool i dem på bakkerne rundt om Mårslet.

Siden har jeg været et par gange i London og har købt yderligere to par Kayano 15 til 650 kr. stykket. Her var der dog tale om et slags udsalg. Nemlig det udsalg, der aldrig slutter i kæden Sports Direct. Kædens flagskibsbutik, Lilywhites, ligger midt på Picadilly Circus, og den har en rigtig god løbeafdeling på øverste etage. I øvrigt den eneste afdeling i den enorme butik, hvor man faktisk kan få service og vejledning.

For de 650 kr. fik jeg godt nok den ikke særligt kønne udgave med brune striber på hvid baggrund, men hvis man tager løbesko på for at se smart ud, trænger man alvorligt til en personlig stylist.

Men hvad gør du, hvis du ikke lige står og skal til London eller New York? Du smutter da bare en tur på nettet og besøger en af de mange engelske onlinebutikker, hvor du kan få dine løbesko og andet udstyr til halv pris i forhold til Danmark.

Jeg har selv brugt Startfitness flere gange, og det har fungeret perfekt, men der er masser af dem, og husk, at du betaler moms, men ikke told af varer sendt fra EU.

Et par butikker at vælge imellem:

Startfitness
Wiggle
Milletsports
Pro4sport


Ingen kommentarer: