fredag den 7. august 2009

1900 Halvmarathon

Det blev til en ny personlig rekord i 1900 Halvmarathon d. 2. august. 1:54:58 er stadig i den tunge ende af feltet, men en forbedring på 2½ minut for mig – og det er da ikke så skidt.
Det var sidste test af formen, inden min marathon-debut om ca. seks uger.

Jeg holdt næsten mine splittider på 5:25 pr. km, men kom lidt langsomt fra start. Efter 5 km var jeg et halvt minut efter tidsskemaet, da jeg blev snydt af det lumre vejr.
Pulsen steg hurtigt, så jeg tænkte, at tempoet nok var i orden. Heraf kan man lære: Mand, kend din krop!
Efter 10 km satte jeg tempoet op og havde sågar kræfter til en lille spurt (tog tre løbere indenom på de sidste 30 meter).

1900 Halvmarathon foregår på en dejlig flad rute omkring Brabrand Søen i Århus. Det går faktisk kun opad de sidste to kilometer, hvilket tydeligvis tager luften ud af mange deltagere.
Der er godt styr på alting (på nær de alt for få toiletter – som ved de fleste løb), og med 850 deltagere er der altid nogen at følges med.











Captain Slow med overskud til en sejsgestus, inden slutspurten sættes ind.

Ingen kommentarer: